Balparmak

Altıparmak şirketinin kurucularından olan Özen Altıparmak, 1977 yılında ODTÜ İşletme Fakültesi’nden mezun oldu. Birkaç yıl çeşitli şirketlerde önemli pozisyonlarda görev yaptı. Ancak kardeşi Özgür Altıparmak ile birlikte kendi işlerini yapma tutkularından hiç vazgeçmediler. Özen Altıparmak ın, babasının Köy Enstitüsü’nden arkadaşı olan İlyas Pınarbaşı ile tanışması, bal ticaretine girişinin de ilk adımı oldu.

Özen Altıparmak ve kardeşi Özgür Altıparmak artık dört tonluk kamyonlarıyla baharat ve buna benzer bakkaliyelik ürünlerin dağıtımını yapıyorlardı. İki kardeş zamanla İlyas Pınarbaşı’nın “Balpınar” isimli balını satmaya başladılar ve yılda 60 tonla o dönem için önemli sayılacak bir başarı elde ettiler.

Balparmak ismi de ilginç bir öykü ile doğar: İlyas Pınarbaşı, Özen Altıparmak a Balpınar markasını örnek göstererek “Benim soyadımda Pınar geçiyor, balımın adı da Balpınar. Senin soyismin de Altıparmak, balın da Balparmak olsun” der. Tesadüf eseri o günün gecesi Özen Altıparmak rüyasında Balparmak markasının çok büyüyüp başarı elde edeceğini görür.

Şu anda ulusal pazarın en büyüğü, küresel pazarın da önemli aktörlerinden olduğu düşünülürse, Balparmak, güzel bir rüyanın gerçeğe dönüşme öyküsüdür. Özen Altıparmak’ın şirketi kurduğu günlerde gördüğü rüya ile yola çıkan Balparmak, bugün ülkemiz ekonomisi için önemli bir değeri yansıtmaktadır.

Scroll to Top